#blogg100 – 001. Varför ska det vara så svårt?

Då ska väl också jag försöka mig på det här med #blogg100 – alltså ett inlägg om dagen varje dag i 100 dagar. Detta mest för att komma igång med bloggandet igen och inte bara gå och tänka på saker jag vill säga medan jag jobbar och sedan spärras när jag väl sitter vid datorn.

Det är ju bara löjligt.

Dessutom känns det som att jag glömmer hur man skriver korrekt. Det blir knappt ens några inlägg på Twitter nuförtiden för att jag postar, korrigerar, postar om, ser fler fel, postar om, inser att jag glömt ett kommatecken någonstans och så fortsätter det ad infinitum.

Vilket är ännu löjligare.

Så nu jävlar ska jag komma igång. Det lär bli vitt skilda ämnen och mycket självreflektion, men jag bloggar mest för min egen skull. Det är trevligt att kunna gå tillbaka och se på hur jag tänkte när jag skrev något. Åsikter ändras i takt med att människor växer och upplever nya saker, så det ska bli intressant att se vad som händer bara under dessa 100 dagar!

Slut på löjligheterna. Nu ska jag blogga.

Lämna en kommentar